Marbella igjen

Idag våknet jeg ved åttetiden og forsøkte å strekke meg en stund men måtte gi opp. Senga er rett og slett ganske hard, så nå har vi tatt overmadrassene fra et annet soverom og lagt oppå. Håper det gjør kommende natts søvn bedre.

Jeg ruslet ned til Aldi og kjøpte ferske bakevarer til frokost før fruen hadde våknet. Ute på terrassen fikk vi i oss frokosten og la en plan for dagen. Siden Gibraltarturen igår hadde tatt på kreftene valgte vi en litt roligere plan for dagen. Vi  kjørte til Marbella for å se på gamlebyen. Måtte bare somle litt og ta en powernap før vi kom oss avgårde litt godt utpå formiddagen.

Parkering i Marbella er vi gode på, klarte selvsagt å dumpe på det samme parkeringshuset som sist. Gamlebyen var fin og velholdt, stort sett.

Det er veldig rent og pent i byene her og denne var intet unntak. Trange små gater og noen bredere og staselig pyntet. Vi fant oss en restaurant for lunsj og var eneste gjester så vi fikk nyte maten i ro og fred. Pizza av alle ting…

Vi gikk for å se på en borg, men det var triste saker. Ikke stort å se annet enn litt murvegger fra utsiden.

Etter å ha tråklet oss gjennom mange gater og kjøpt et par sko til kona, gikk turen tilbake mot vannet. På veien fant vi en barber-shop, så da fikk jeg stusset luggen litt.

Foto: Eva-Christine Øhre

Nede ved vannet fikk vi oss en is før vi ruslet litt langs stranden og så på biler, båter og folk…

Det varte ikke lenge før vi gikk til  bilen og kjørte hjem igjen.

Litt bading i bassenget, en dusj og litt avslapping var godt før vi inntok dagens middag på en thai-restaurant nede i byen her.

På vei ned til middagen så vi en hestetrailer med tre hester som sto utenfor og noen pynta folk med gamle klær. Det var åpenbart noe som skulle skje og når vi satt til middag kom det stadig noen hester forbi. Da vi gikk hjem så vi noe underholdning som vi ikke skjønte så mye av.

Varmt har det vært også idag, men vi klager ikke. Tivoliet er i full gang igjen med enda flere besøkende enn før og biler står parkert overalt.

Over og ut for idag. I morgen kommer det nye eventyr.

Dette innlegget ble publisert i Spania 2018. Bokmerk permalenken.