Grottelunsj og storbyvandring

Idag startet vi dagen et godt stykke utpå formiddagen. Vi gikk til frokost ved ti-tiden og tok livet med ro ved bassengkanten etter det.

Vi reiste fra hotellet ved halv-to tiden og møtte Zannas for en tur til en grotte hvor det var en restaurant.

Vi hadde bestemt oss for å ta lunsj der idag. Det var et artig sted med huler innover i fjellet og med god plass til border og stoler rundt om. Vanskelig å beskrive, det må nok oppleves. Maten smakte bra og herfra gikk turen videre til Las Palmas for å se på hovedstaden på øya.

Vi fikk omsider tråklet oss rundt og parkert bilen i et parkeringshus. Derfra gikk vi til både vestsiden og østsiden og tilbake til vestsiden for middag. Bittelitt shopping ble det, men mest tittet vi oss rundt på strandområdet på vestsiden og havneområdet på østsiden. Med noen slitne tenåringer fikk vi sett endel, men det er også mye igjen til en senere anledning.

Middagen ble inntatt på en italiensk restaurant hvor vi kunne se sola gå ned fra bordet vi spiste ved. Litt pasta, pizza og lasagne gjorde oss mette samt en liten dessert på toppen.

Hjemturen gikk feiende fint. Motorveien her er fin og lettkjørt. Eneste som er utfordrende her er parkeringen. Ikveld fant vi en plass borti gata her og denne gangen har vi klart å betale, så få vi håpe vi slipper bot-lapp i morgen.

Ha en fin dag.

Dette innlegget ble publisert i Gran Canaria 2017. Bokmerk permalenken.