Sommer på Kanariholmen

Vi har tatt turen til Gran Canaria for å være sikker på å få litt sommer og sol. I skrivende stund har vi vært her i tre dager inkludert reisedagen og utvilsomt fått varmet opp både sjel og sinn.

Første dagen ankom vi på ettermiddagen og etter innsjekk på hotellet spaserte vi til familien Zannas som også kom hit med samme fly. Vi sjekka ut boplassen deres og bestemte oss for å møtes til middag senere. Vi gikk til stranda for å få oss litt sand mellom tærne.

Da vi kom tilbake til hotellet, etter et bad i havet, hadde jeg pådratt meg en allergisk reaksjon trigget av noe ukjent pluss solen… Leggene så ikke bra ut.

IMG_6383Mange røde områder som var varme og sved veldig. Jeg trodde det bare var min følsomme psoreasis-hud som hadde fått seg litt for mye sol og tenkte ikke så veldig hardt på det.
Dagen etter var det ikke blitt noe bedre. Smurte på med faktor 50 og kjøpte bandasje for å beskytte. Det funka ikke så bra.

Uansett gikk dag to på ferieturen bra. Den startet med en god frokost på hotellet som hadde et imponerende utvalg av grove brød og alt annet man kunne ønske seg.

Vi møtte Zannas-familien ved strandkanten og etter et drikkestopp gikk vi langs stranda noen kilometer til den tok slutt. Trådløst nettbrett??

Der spiste vi lunsj og tok taxi hjem. På kvelden kom herr og fru Zannas en tur til oss for å sjekke ut hotellet vi bor på. Her er det flotte rom med god plass, takterrasse med små badepooler og solsenger. Også en egen avdeling for de som ikke trenger klær. Etterpå ble det et kort restaurantbesøk på et steak-house på andre siden av gaten. Vi ble sittende å prate litt om hva som kunne plage mine legger så fælt og det nærmeste vi kom var rosen. Alle symptomene passet og siden mormor har det tenkte jeg at det kunne jo hende.

Idag startet dagen med en tur til legen. Reiseforsikring er kjekt å ha så den fikk vi testet idag. Betalte ingenting ettersom klinikken hadde en avtale med forsikringsselskapet Gouda. Kjekt…

Legen mente det ikke var rosen fordi han forklarte at rosen oppstår som følge av at noen bakterier kommer inn under huden etter et sår og siden jeg hadde det på begge leggende var det utelukket. Det ville vært for utrolig om jeg skulle ha klart å få det på begge leggene samtidig. Han mente det var en allergisk reaksjon som ble ekstra trigget av solen. Jeg fikk noen piller og en krem, så får vi se om det funker.

Etter legebesøket tok vi en taxi til Avis-kontoret og hentet ut leiebilen vi hadde bestilt. Vi hadde planlagt å ta en tur oppi fjellene for å se litt på områdene der. Det meste vi fikk se var ut gjennom bilvinduet. Temperaturmåleren i bilen viste på det meste 43 grader så vi hadde ikke lenger noe behov for å gå ut av bilen…

Vi parkerte bilen, tok en pizza med Zannas på pizza-hut og ruslet ned til stranden for et bad. Det har vi igrunn gjort hver dag sålangt. Deilig vann og deilig med en avkjøling før kvelden.

Nå ikveld ble det en mindre middag på hotellet. Vi har det inkludert så det måtte jo testes. Mye å velde mellom..

Nå kommer snart Jon Blund.. over og ut fra to hotte på holmen.

Dette innlegget ble publisert i Gran Canaria 2017. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Sommer på Kanariholmen

Det er stengt for kommentarer.