En dag på egenhånd

Idag hadde vi ikke noe spesielt program så dermed kunne vi sove til vi våknet sånn litt før 9. Døgnrytmen begynner å komme på plass nå. Frokosten på hotellet skuffet ikke idag heller. Okei mat, selv om vi selvsagt savnet noe grovbrød og sjokoladepålegg.

Vi tok det litt med ro på hotellet før vi ved 12-tiden tok en gratis shuttlebuss til byen, Hoi An, for å se oss litt om. Det er ikke lange svippen inn til byen, ca 6 minutter i bil. Vi fikk shoppa noen gaver samt en modell-motorsykkel til samlinga hjemme.

Vi trasket rundt og ble til slutt enige om at den ene gata var temmelig lik den andre, så vi trengte ikke gå rundt der for å se det samme gang på gang.
Byen er stort sett små restauranter, klesbutikker som syr kjoler og dresser tilpasset deg, skobutikker, souvenirer og drikke-shops som selger vann og annet drikkelig.

Denne gamle damen satt ved et veikryss. Tennene hennes har hun farget sorte. Dette gjorde kvinnene under krigen for at de skulle virke avstøtende på soldatene så de ikke voldtok dem. (Hun fikk 20.000 dong av meg for bildet.)

Etter en times tid var vi så varme at vi bestemte oss for å reise tilbake til hotellet og innta poolen. En taxi fikk vi praiet og poolen var deilig. Vi tok også en club sandwich ved poolen utenfor rommet. Deilig…

Etter litt mere sløving bestemte vi oss for å prøve hotellets sykler for å se oss litt om i nærområdet. Ca 50m syklet vi før vi var helt enige om at dette ikke ble noen god tur. Syklene var helt grusomme å sykle på. Små og altfor lavt sete. Bare å parkere syklene og ta beina fatt. Vi fikk sett litt av en village på andre siden av veien før varmen knakk oss og tvang oss tilbake til poolen igjen. Aner ikke tempen her, men over 40 ville ikke overraske meg.

Dette bildet er tatt på rusleturen vi var ute på. Vi rakk å kjøpe oss en flaske vann på turen.
Sånn ser det ut utenfor rommet vi bor i.
Dette bildet er tatt mot rommet vårt fra andre enden av bassenget.

Når vi idag morges våknet var ikke formen helt på topp. Eva-Christine har blitt skikkelig dett i desa og jeg våknet med stiv nakke. Vi tok oss derfor en massasjetime hos våre naboer som driver med sånt.
Vi gikk etterhvert til hotellets restaurant for middag. Idag hadde de fire unge jenter som danset mens vi ventet på maten. Det var bare oss i hele restauranten, så de hadde ikke så mange tilskuere.

Det blir en tidlig kveld på oss idag, vi er litt slitne etter dagen igår som tappet oss endel. Varmen her er slitsom….

Og så lurer vi på om det er noen som leser dette? Veldig lite kommentarer… Vi blir veldig glade om du skriver noe til oss som f.eks. “Jeg har lest”….  Smile  På forhånd takk..

Dette innlegget ble publisert i Bryllupsreisen 2012. Bokmerk permalenken.

12 svar til En dag på egenhånd

Det er stengt for kommentarer.