Sightseeing med leiebil

Idag klokken 10 fikk vi levert en leiebil til oss. Avis har utlevering her på hotellet, så vi har leid oss et fartsmonster av en fransk bil. Citroën C1.
Den er langt fra noen racerbil, men vi kommer oss da fram. Etter å ha svart på en masse spørsmål om hva vi skulle ha og ikke ha av forsikringer og bensinavtaler kom vi oss på veien og satte kursen mot Puerto de Mogan.
Vi kostet på oss automatgear på denne bilen, det var en tabbe. Makan til dårlig automat har jeg aldri kjørt. Den girer utrolig tregt og tar noen rare valg av gir.

PB091221PB091205

PB091213

PB091233

Puerto de Mogan er en liten havneby sør på Gran Canaria som er veldig koselig. En fin liten by med mange restauranter og små butikker.
Vi fant en vei opp mellom boligene til folk som tok oss opp på en platform der det var god utsikt over havna og stranda. Vi tuslet litt rundt i byen før vi satte kursen mot Mogan.

Mogan var en enda mindre by som like gjerne kunne ligget på Madeira. Det var bratte bakker og samme stil.  Her gikk vi en liten runde før vi fant en enkel restaurant der vi fikk oss en burger med rikelig tilbehør. IMG_5579

Gode og mette kjørte vi videre på en liten rundtur i fjellene før vi endte opp i Puerto Rico.

PB091262

PB091265

PB091274

PB091282PB091277

PB091279

PB091285

Der ble det også en kjapp runde for å se oss litt om. Mens vi var der fikk vi melding  fra Per Oddvar med adresse til der de bor så vi kjørte dit og fikk en omvisning. Vi avtalte å møte de til middag idag etter en tur hjemom for dusj og andre klær.

Når vi ankom Arguineguín begynte vi å lete etter restuarant. Vi var ni stk, så vi endte opp på samme restaurant som forrige dagen, Heidi’s. Fantastisk god mat og hyggelig betjening.

Leiebilen tok oss fint tilbake, mette og trette.

Nå venter noen timer på ryggen før vi tar fatt på siste dagen her på Gran Canaria.

Dette innlegget ble publisert i Gran Canaria 2016. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Sightseeing med leiebil

Det er stengt for kommentarer.