Byvandring i Funchal

Idag har vi gått gatelangs fra hotellet og retning sentrum. Etter en god frokost bar det ut med friskt mot. Det blir mest nedover og oppovergåing her på Madeira. Det er lite bortovergater. Da vi kom bort til taubanen bestemte vi oss for å ta denne oppover i fjellet og så kjøre kjelketur nedover igjen.

IMG_5026IMG_5030IMG_5035IMG_5040

Da vi kom opp til endestasjonen så vi oss litt om rundt en kirke som var der, før vi satte oss i en kjelke og nedover bar det. For 30 euro fikk vi kjørt to kilometer nedover bakkene i en kjelke med to førere. Det gikk unna og morro var det.

Herfra bestemte vi oss for å gå ned til byen igjen. Taxiene sto i kø for å kjøre oss, men vi skulle gå. Det var nok ikke så smart, for knærna til Eva-Christine er ganske slitne nå…

Tilbake i byen tok vi oss litt fredagskos til lunsj, altså en pizza.

IMG_5054 IMG_3838

Herfra gikk vi videre på vår oppdagelsestur i byen og så en kunstutstilling, en gammel borg, spiste is, ble svette og varme og etterhvert ganske slitne før vi var tilbake på hotellet. Da var det godt med en svømmetur i bassenget og en liten halvtime i boblebadet på taket av hotellet.

IMG_5056IMG_5057IMG_5062IMG_5063IMG_5070IMG_5073

Etter en dusj og litt somling tok vi beina fatt og gikk til en Indisk restaurant der dagens middag ble inntatt. Det ble kylling ris slik det ofte blir på Indisk. Veldig god smak og hyggelig betjening. Litt treige var de, men alt i alt en god avslutning på en fantastisk flott dag. Bildene sier vel sitt om været her idag. Strålende sol og varme i massevis for høstvante nordmenn.

IMG_3849IMG_3851IMG_3853IMG_3854

Dette innlegget ble publisert i Madeira 2015. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Byvandring i Funchal

Det er stengt for kommentarer.