Dag 2 – Fottur i fjellet ved Beitostølen

Her på Radisson Blue har de stort svømmebasseng som jeg startet dagen med å teste ut. Så fikk jeg fruen ut av senga og vi tuslet til frokost. Deretter bar det ut på tur. Fjellstøvlene kom på og sekken ble lastet opp med litt vi trengte og mye vi kunne trenge dersom atte hvis…. Etter en liten sving innom Spar-butikken var vi klare. Oppover skibakken og videre innover fjellet bar det. Vi hadde fått et kart over stiene og hadde full kontroll. Fönix fikk løpe mye fritt, for etterhvert gikk vi vår egen vei og lot sti være sti.

Lunsjen ble varmet på primusen og sjokolade fikk vi kost oss med. Det var et fantastisk vær. Strålende sol, en sky i ny og ne og rundt 15 grader. Litt vind, akkurat nok til å holde fluene unna.

Mot slutten av turen begynte fruen å bli ganske sliten, så det ble en shortcut hjem. Der tok vi oss en svømmetur i det kalde bassenget før vi tuslet ut for middag. På veien sleivet vi innom sportsbutikken og det ble nye sko på fruen.

Vi siktet på kinamat, men endte opp på en biffrestaurant med american style. Ironisk nok spiste fruen fjellørret og jeg laks med pasta. Rett før vi skulle gå ble det faktisk litt countrymusikk der også, så da var jo american style berettiget.

Eva-Christine og Fönix er klare for tur.

Eskil og Fönix fant en liten stein å klatre opp på.

Lunsj i det fri. Fönix er ikke like fornøyd med serveringen.

Litt sløving i sola.

Kart over turen vi gikk. Dette er et screendump fra sports-tracker app på iPhone

Her inntok vi dagens middag..

Pasta og laks til meg og fjellørrett til frua.

American applepai til meg og Crème Brûlée til frua.

Imorgen reiser vi fra Beitostølen og setter kursen videre mot Geiranger.

Dette innlegget ble publisert i Norgesferie 2015. Bokmerk permalenken.