Helgetur til Eikern

I helgen var gutta på tur til hytta ved Eikern. Fruen hadde utdrikningslag hjemme, så passet det fint at vi reiste på tur.
Fönix var med på jobb på fredag, så på ettermiddagen var vi innom hytta og skrudde på litt varme før jeg tok sekken på ryggen og gikk oppover i fjellet bak hytta. Sekken var tung og full av klær, telt og mat.

IMG_2342 IMG_2341IMG_2344

Rett før det var mørkt fant vi et fint sted å campe. Etter litt mat og studering av stjernehimmelen, krøp jeg ned i soveposen. Fönix lå i forteltet i sin “järvenhiet” som er en feltseng for hunder. Iløpet av natten krøp temperaturen godt under null og det var rim på innsiden av teltet. Vannet i flaskene frøs og det var igrunn litt kaldt. Soveposen fungerte greit, men var nok i grenseland for hvilke temperaturer den er ment for. Natten gikk over all forventning. Fönix sov og var stille hele natta og det virket ikke som han lot seg påvirke av hverken temperaturen eller at vi var på et nytt og ukjent sted.

På morgenen sto vi opp og fyret opp et bål og laget deilig frokost på primusen. Egg med litt kaviar på og en bolle smakte fantastisk.

Etter litt lufting av sovepose og rydding og pakking ruslet vi videre på turen og endte opp på hytta. Da var det godt å komme i hus og sette seg foran tv’n. På kvelden testet jeg også fiskelykken i Eikern, men den var som vanlig helt fraværende.

På søndag fikk jeg besøk av Yngve og Henrik som ville være med på en skogstur. Opp i skogen igjen og det ble litt klatring oppover på denne turen. Henrik forsvant oppover som en edderkopp. Klatring var ingen utfordring virket det som.
Vi grillet noen pølser på et bål og fikk pratet og kost oss oppe på fjellet før vi gikk tilbake til hytta. Yngve og Henrik reiste hjemover og jeg ryddet meg ut av hytta og reiste hjem jeg

Dette innlegget ble publisert i Eskil fra dag til dag. Bokmerk permalenken.