Sykkeltur over Golden Gate

Idag inntok vi frokosten et annet sted enn igår, det var positivt. Idag fikk jeg litt frokostblanding og melk, det var godt.

Etter frokost la vi i vei mot taubanen, men der var det grusomt lang kø. Istedet tok vi en gammel trikk som tok oss ned til Fishermans Wharf. Derfra gikk ferden videre på sykkel.
IMG_5385 Vi leide tre tandemsykler og tråkket avsted på fine sykkelveier mot Golden Gate. Noen stopp for justeringer underveis, men turen gikk kjempefint. Vi syklet alle over den berømte røde broen og tråkket videre til Sausalito som egentlig bare var å trille ned noen bakker så var vi der.

IMG_5389IMG_5401IMG_5407IMG_5420

Sausolito er en liten by som for det meste inneholdt turistbutikker og restauranter. Vi ruslet litt rundt, fikk kjøpt litt godis i en godtebutikk og spiste lunsj på restaurant. Det går en ferje fra Sausolito tilbake til en av pirene i San Francisco som vi skulle være med. Dette var en godt planlagt tur fra selskapet som leide ut sykler. Det var ikke bare vi som sykla den ruta, for å si det sånn. Men vi kom med og alt gikk veldig bra.

Vi leverte syklene tilbake og tok oss en is på brygga før vi lot våre bein bringe oss i retning mot hotellet. Igår var Eva-Christine og jeg på museumet for tau-trikken, og den ville de andre også se på. Vi gikk derfor innom der på veien tilbake.

Etter litt somling på hotellet, fikk vi oss en god middag på en italiensk restaurant. Pizza til de andre og pasta til meg. Dette var siste middag for oss i USA for denne gang.

I morgen pakker vi oss sammen og setter nesa hjemover for Eva-Christine og meg. De andre skal videre til Seattle og tilbringe en uke der hos noen venner. Så dette blir siste ord for feriebloggen “USA 2014”.
En kjempefin tur har vi hatt. Opplevd utrolig mye spennende og sett mange fine, morsomme og også rare ting. Route66 hadde mye fin historie og kan varmt anbefale de som har lyst til å ta kjøreturen på denne veien.

Tusen takk til Hanne og Dag som har gjort turen mulig og takk til Gina-Elisabeth og Jeppe for følget gjennom turen som nå har vart i 20 dager. God tur videre til Seattle.

Takk for følget.
Hilsen Eskil

Dette innlegget ble publisert i USA 2014. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Sykkeltur over Golden Gate

Det er stengt for kommentarer.