Grand Canyon til Las Vegas

Etter en lang og rolig natt, våknet vi igjen opp til strålende vær og varmt. Gina, Dag og Hanne hadde stått veldig tidlig opp idag for å få med seg soloppgangen i Grand Canyon, og kunne fortelle at det var en fin opplevelse.

IMG_4424Etter frokost pakket vi oss inn i bilen igjen og satte kursen mot Las Vegas. På veien var vi innom Williams som første stopp. Planen var å bare kjøre gjennom og se, men da jeg ville gjøre en stopp for å ta bilder fant vi fort ut at her måtte det brukes litt tid. Så noen småting fikk vi kjøpt. Fra Williams kan man også ta tog opp til Grand Canyon og komme helt frem til rimmen. De kjører dieseltog til vanlig, men en dag i uken kjører de det gamle damp-toget.

Herfra kjørte vi videre til neste stopp som ble Seligman. Der kjørte vi rett forbi forrige gang vi var i USA, og det har vi angret på siden. Så nå fikk vi også sjekket ut denne lille stripa av en by. De hadde en rekke med gamle route66 relaterte ting og butikker med de samme t-skjortene, glassene, pinsene osv som de selger langs hele ruta.

Fra Seligman valgte vi å kjøre I-40 til Kingman for å spare litt tid og fordi route66 mellom Seligman og Kingman ikke inneholdt noen store severdigheter.

Da vi kom til Kingman stoppet vi for å spise lunsj på Mr. D’s. Dette var en godt ivaretatt route66 restaurant der vi fikk oss en burger, bla.a. Den var veldig god… Vi gikk også innom et museum der som viste mye av historien for route66 i Kingman. IMG_4492IMG_4502

Her fikk jeg også tatt bildet av toget som kjørte forbi. Dette ble en kort-versjon av toget i forhold til de tidligere omtalte togene vi har sett.

Mette og klare for siste de siste milene, forlot vi route66 og satte kursen mot Las Vegas. På veien dit kjørte vi over den nye broa ved Hoover Dam. Vi stoppet der og kjørte ned til demningen som demmer opp Colorado River.

Vi ankom Las Vegas og hotellet veldig enkelt takket være Jørgen (tomtom-gps’en).  Utenfor kjørte de bilen vår avgårde til parkering. Etter litt kluss med innsjekkingen, fikk vi rom og etter en omkledning ble det også middag. En rusletur i denne gale og støyfulle byen rakk vi også før vi tok kvelden.

Jeg kan vel trygt si jeg er helt feilplassert her i Las Vegas. Ikke liker jeg spilling, ikke liker jeg alkohol, ikke liker jeg folkemengder og ikke liker jeg ekstremt varmt vær. Alt dette er hovedingrediensene i denne suppa av en by som har så mange navn. Så er det litt godt å være her også da, så får man suge litt på gode minner fra deilige skogsturer med bikkja hjemme…

IMG_4624IMG_4636IMG_4639

Stoor kos til Fönix og de han nå er så heldig og får være sammen med.

Dette innlegget ble publisert i USA 2014. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Grand Canyon til Las Vegas

Det er stengt for kommentarer.