Siste dag i New York

Idag er vår siste dag i New York for denne gang. Vi startet dagen med frokost på hotellet og gikk så ut i hver våre retninger. Jeg og fruen gikk i retning SOHO-distriktet, men med fotobutikken “bhphotovideo” som første stopp. Her fikk jeg handlet både det ene og det andre, som bildet viser.

IMG_3406 IMG_3454

Herfra trasket vi videre i varmen som stadig gjør seg mer gjeldende. Og verre skal det bli, hvis spådommene får rett.. Så får vi heller komme tilbake til det hvis så skulle skje.

På veien gjennom soho og i retning Chinatown, kjøpte vi noen deilige bakevarer som vi nøt på en benk i et boligstrøk i Chelsea.

Videre gikk vi gjennom washington square og satt oss ned i parken.

IMG_3415 IMG_3413

Der var det noen som matet noen ganske tamme ekorn og duer.
IMG_3421 IMG_3440

De hadde også en hundegård her som du kunne lufte bikkja di i. Det er ganske mye hunder å se rundtom på gatene her. Noen ser sprekere ut enn andre. Kan lett synes litt synd på de hundene som må leve her, men skal vel være forsiktig med å si hva som er best… Ingen har vel spurt hunden og fått en konkret svar.

Lunsj fant vi omsider på en liten pizzasjappe som hadde to gjester da vi kom inn. Deilig tenkte vi og sto ved kassa for å bestille da det plutselig randt inn et 20-talls gjester som var på “pizza-tour”. De var åpenbart mer enn normalt interessert i pizza. De tok tempen på pizza’n med lasermåler og da den hadde helt rett temperatur, hev de seg over den.

Vi kom oss videre og fikk et glimt av Brooklyn Bridge før vi tok metro’en opp til Grand Central Station. Fruen skulle på Billabong-butikken på Times Square, så dit bar det. På veien dit ble det også en 8-dollars soft-ice på hver….

Tilbake på hotellet, møtte vi de andre og sløva litt på hotellet før vi gikk til Hourglass Tavern og inntok middag. Idag slo vi til med både pasta og pasta. De hadde bra mat der og restauranten kan anbefales.

IMGA0011

Nå gjenstår litt pakking og soving før turen går videre med fly til Oklahoma i morgen. Der starter en ny epoke av ferieturen.

Hilser masse til vår lille pels som er på leirskole i Høyjord. Veldig deilig med tilbakemeldinger om at han har det supert og er i godt selskap. Takk for det, Wenche og Hans.

Dette innlegget ble publisert i USA 2014. Bokmerk permalenken.

2 svar til Siste dag i New York

Det er stengt for kommentarer.