Skytrain, taxibåt og regn..

Bryllupsreisens siste dag har kommet for reisefølget “Eskil Bjorno & Party” og denne har vi brukt på egenhånd. Vi satte avsted med hotellets tuk-tuk ned til Skytrain stasjonen ikke langt unna. Herfra kom vi oss på toget i retning av Siam Ocean World. Dette er et av sørøstasias største akvarier med over 10.000m2 og mer enn 30.000 sjødyr. Det var noen kjente fjes der og mange vi ikke kjente.

Til venstre er en grusomt stygg fisk som kjedet seg i et 6 meter dypt akvarium som gikk over to etasjer. Den bodde der sammen med mange andre kompiser som alle så bedre ut.
Til høyre er en oter som bodde sammen med andre venner av samme slag. De virket litt rastløse..

Til venstre poserer en smilende kone ved noen digre fisker. Til høyre ser vi Pingu og han hadde mange venner omkring seg. Vi ventet en stund på at han skulle stupe uti, men han lurte oss og snudde seg og gikk opp igjen..

Etter noen timer med sjøens ukjente verden, gikk vi litt tom for energi og fant en liten dårlig restaurant for å fylle på. Der fikk vi oss litt krutt som svei skikkelig på tunga..  Vi hoppet på Skytrain igjen for å komme oss videre på turen. Vi ønsket å se “Robot building” som skulle være verdt et besøk. Hvis det var riktig bygning vi fant, var det en stor skuffelse. Vi fikk likevel sett noen av byens smågater der noe av befolkningen bor. Noen litt velstående og noen litt mindre velstående. Noen med fine gjerder og noen med sementgjerder med glasskår stikkende opp på toppen.

Omsider fant vi veien til en fergekai og tok en taxibåt oppover kanalen. Var mye artig å se langs kanalen, både båter og hus av ymse slag.

Flott båt i godt driv.
Til venstre sees Wat Aluna som er et tempel vi ikke har besøkt. Til høyre sees Skytrain som går på kryss og tvers av byen.

Når vi kom oss av taxibåten gikk vi rett inn i en markedsgate og da kom regnet. Vi gikk inn i en bokbutikk og ble etterpå stående utenfor og så regnet hølje ned.
Dette er altså siste dagen på vår bryllupsreise og vi har hatt mange dager ute og møter nå for første gang regnvær som setter en liten stopper for våre aktiviteter. Vi synes nesten det er på tide og kan ikke la oss irritere av dette. Når regnet gir seg litt går vi videre og finner etterhvert en taxi som tar oss tilbake til hotellet. Våte og kalde (det var kaldt i taxien), ble det en god dusj og litt avslapping på rommet.

Vi forsøkte oss på en middagstur på kvelden, men siden det fortsatt regnet tok vi dagens middag på hotellets restaurant som faktisk overrasket med god mat og hyggelig atmosfære. Dette ble turens dyreste middag noensinne, nesten 1300 baht (245 kr).

Dessert er godt. Her sees, fra venstre, sjokoladesaus – sjokoladekake – krem og vaniljeis.

Nå gjenstår litt mer avslapping før siste natt i Bangkok skal soves bort. Vi sjekker ut fra hotellet i morgen kl 15, så heng med i morgen også…  Vi er ikke helt ferdige enda Smile

Takk for alle kommentarer. –
Besta: Takk for bursdagshilsen, du har helt rett i at her er det ingen kuppelhode følelser. Skal innrømme at jeg har fraveket vannvogna og slått meg litt løs på turen. Både orange-juice, pineapple-juice og coca-cola har funnet veien gjennom et allerede hardt belastet økosystem.

Onkel Magne: Takk for bursdagshilsen. Tror nok dette er en verdensdel du kunne hatt interesse av å besøke. Mye fint å se her og veldig vennlige folk.

Svigermor: Norges stavkirker er ikke det som står øverst på ønskelista, men nå som reisekassa er tom kan vi vel ta en ekskursjon i området ved Høyjord stavkirke….?

Dette innlegget ble publisert i Bryllupsreisen 2012. Bokmerk permalenken.

3 svar til Skytrain, taxibåt og regn..

Det er stengt for kommentarer.